Dyniowe cuda


Dynia kojarzy się nam głownie z Halloween.

Jest to warzywo jesienne, sezonowe i bogate w wiele składników odżywczych. Dynia to warzywo uniwersalne, lekkostrawne i niskokaloryczne. Dobrze sprawdza się w diecie odchudzającej. Bogata jest w beta-karoten, który:

  • zapobiega rozwojowi chorób nowotworowych, a częste spożywanie dyni zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu żołądka, raka piersi, raka płuc i raka jelita grubego,
  • obniża poziom cholesterolu, zapobiega miażdżycy, chorób serca, zawałom czy udarom mózgu,
  • reguluje ciśnienie tętnicze,
  • zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plami żółtej szczególnie niebezpiecznej w starszym wieku,
  • miąższ dyni działa przeciwwymiotnie dlatego zalecany jest kobietom w ciąży.

Czy wiecie, że pestki dyni są bogate we właściwości przeciwpasożytnicze ?

Dynia jest źródłem:

  • Witamin A, E, C, K, B6
  • kwasu foliowego,
  • błonnika,
  • niacyny,
  • wapń,
  • magnez,
  • selen,
  • potas,
  • cynk,
  • żelazo etc.

A jakie są Wasze ulubiony sposoby na to pomarańczowe cudo ? 😉